Ви знаходитесь: Головна / Новини / суспільство / Працювати з талановитими дітьми, насамперед, треба в маленьких містах

Працювати з талановитими дітьми, насамперед, треба в маленьких містах

Обдаровані – не лише розумні. Талановитими є й творчо розвинені особистості. Це питання в Тернополі обговорювали освітяни зі всієї України.

Як працювати з обдарованими дітьми? Як розвинути їхні здібності? Над цим задумалися педагоги – учасники 4-ї Всеукраїнської конференції по роботі з обдарованою молоддю. Як наголосили організатори, цей процес починається з виявлення талановитих особистостей.

ВОЛОДИМИР КАМИШИН, директор Інституту обдарованої дитини Нацакадемії педагогічних наук України:

«Треба знати і вміти їх виявляти. Є відповідні методики. В тому числі прихована є обдарованість, коли дитина не виділяється, а тести показують, що в неї є дуже великі здібності. А по-друге, це знати особливості таких дітей, психологічні особливості і особливості їх розвитку. І застосовувати методики, які дозволяють цим дітям розвиватися».

Та передусім, вважають учасники конференції, не варто обмежувати поняття обдарованості лише інтелектуальними здібностями.

НАДІЯ ХОТЕНЧАН, методист-психолог Тернопільського районного методичного кабінету:

«В нас діти є і танцюють дуже гарно, і малюють, і вірші пишуть – в кожній сфері. Але якщо брати, чомусь ми зараз обдарованими рахуємо тільки академічне. Тобто є досягнення, є якісь результати олімпіади, конференції якісь, дослідження, тоді тільки ми вважаєм, що дитина обдарована. Насправді дитина може не приймати участь в тих всіх заходах, але бути гарним лідером, щось виробляти, щось згуртовувати, організовувати».

Виявлення і робота з обдарованими дітьми, за словами Надії Хотенчан, важлива, насамперед, для сільської молоді. Адже в маленьких населених пунктах талантам приділяють мало уваги. А от в Тернополі для таких дітей проводять спеціальні заходи.

МИКОЛА НИКОЛИН, заступник директора Тернопільського методичного центру науково-освітніх інновацій:

«Альтернативні олімпіади, які проводяться зовсім не так, як традиційні олімпіади, круглі столи з, скажімо, таких тем як: «Фобії обдарованих дітей», різноманітні інтелектуальні ігри типу «Слабка ланка», що дуже потрібно, от саме така гра для наших дітей, літня школа обдарованих. Всі ці форми засвідчують, що обдаровані діти – це власне та проблема, яка невипадково постала на сьогоднішню конференцію».

Відповідно, працювати з обдарованими дітьми мають професійні, обізнані педагоги. Оскільки виявити і розвинути талант може далеко не кожен.

Автор: Вікторія Кравець

Вікторія Кравець
Журналіст

Залишити коментар

Ваша електронну адресу не буде опубліковано. Обов’язкові для заповнення поля позначені *

*

Scroll To Top