Ви знаходитесь: Головна / Новини / Україні не вистачає корекційних педагогів

Україні не вистачає корекційних педагогів

Чи навчатися дітям з особливими потребами у звичайній школі? Хто має займатися з дитиною з вадами мови? Відповіді на ці та інші питання шукали тернопільські педагоги на тематичному семінарі. Про що йшлося на зустрічі, почуєте далі.

Спеціалізовані чи звичайні школи? Де краще здобувати освіту дітям з особливими потребами? Сьогодні в Україні починають впроваджувати нові методи у роботі з такою молоддю.

СВІТЛАНА СЕМАК, методист лабораторії дошкільної та початкової освіти Тернопільського ІППО :

«Зараз відбувається трансформація суспільної думки щодо корекційної освіти дітей з особливими потребами. З’являються нові форми навчання для дітей з порушеннями розвитку, зокрема, інклюзивна освіта, коли діти із порушеннями психофізичного розвитку навчаються у загальноосвітньому навчальному закладі дошкільному чи в школі. Корекційна освіта в цілому дуже потрібна. Потрібно її розвивати».

Проте крім розвитку, потребує інклюзивна освіта й професійних вчителів. Кваліфікованих корекційних педагогів, кажуть їхні колеги, сьогодні недостатньо.

МАР’ЯНА БУЙНЯК, аспірант кафедри корекційної педагогіки та інклюзивної освіти КПНУ ім. І. Огієнка:

«Інклюзія на шляху свого ефективного запровадження дійсно має дуже багато труднощів і перешкод, які полягають як і в недостатності кадрового забезпечення, так і в недостатній методичній підготовці педагогів. Також має місце проблема і психологічної неготовності педагогів до здійснення навчальної діяльності з цими категоріями дітей».

Для прикладу, в Тернопільській спеціальній школі з учнями працюють кваліфіковані викладачі. Адже як зауважила директор закладу, не кожен освітянин зможе працювати з цією категорією дітей.

ЛАРИСА АКМЕНС, директор Тернопільської спеціальної школи:

«Говорять, знаєте, якщо працювати з обдарованою дитиною – ми підбираєм педагогів особистості. А працювати з хворою дитиною, дитиною з особливими потребами ми вважаємо, що може любий вчитель працювати. Ні, це хибна думка. І відповідно тому ми співпрацюємо з науковцями, піднімаємо свій рівень. Тому що в медицині є така фраза, якої притримуються і в дефектології: «Головне – не нашкодити дитині».

Учні спеціальної школи процесом навчання задоволені. Розповідають, що крім уроків, є у закладі чимало інших приємностей.

ЗОРЯНА, учениця Тернопільської спеціальної школи:

«Уроки вчити. Друзів багато. – Які уроки? – Мені подобається математика, музика, укр. мова, трудове».

ПАВЛО, учень Тернопільської спеціальної школи:

«Всі нормальні предмети. Фізкультура, математика, укр. мова подобаються».

ІРИНА, учениця Тернопільської спеціальної школи:

«Виступів багато і багато всяких вистав. Дуже весело. Це гарна, нормальна школа. – Які любиш предмети? – Історію, читати, українську і багато ін.».

Як наголошують вчителі, сьогодні в Україні треба готувати більше спеціалістів за напрямками корекційної педагогіки та розвивати інклюзивну освіту.

Автор: Вікторія Кравець

Вікторія Кравець
Журналіст

Залишити коментар

Ваша електронну адресу не буде опубліковано. Обов’язкові для заповнення поля позначені *

*

Scroll To Top