Ви знаходитесь: Головна / Новини / здоров'я / Тернопіль хочуть зробити велосипедним містом

Тернопіль хочуть зробити велосипедним містом

Життя – це рух. Велоактивісти кажуть, аби прожити довше, не варто витрачати кошти на дороговартісні процедури чи медикаменти. Потрібно лише пересісти на велосипед і таким чином додасте собі ще 3 роки життя. До того, ж так ви зекономите на громадському транспорті.

ЮРІЙ СУХОДОЛЯК, любить їздити на велосипеді:

«Є в нас Харківський завод велосипедів, який досі випускає велосипед «Україна», який коштує зараз 2111 гривень. Якщо розділити на рік, це приблизно буде кожна поїздка на маршрутці 2 рази в день. Тобто, ви можете ці гроші потратити на маршрутку, можете купити велосипед і їздити рік».

Аби їздити на двоколісному було комфортно, в місті мають бути велодоріжки, велопарковки, велохаби та велопрокати. Приклад сучасної велоінфраструктури в місті у нас є. Адже, не дарма Львів вважають велосипедною столицею країни. Розвиток веломережі там розпочали чотири роки тому. За цей час встигли облаштувати близько 40 кілометрів велошляхів по всьому місту.

ОЛЕГ ШМІДТ, радник міського голови Львова з розвитку інфраструктури:

«На центральній вулиці Львова, на проспекті Свободи вона використала бокові тротуари центрального бульвару. Більше того, цей тротуар, задля руху велосипедистів був розширений. А автомобільна дорога звужена, це був дуже сміливий крок в 2011 році».

Однак, веломайбутнє є і у нашого міста.  Його бачення, близько місяця тому, сформували активісти спільноти «ВелоТернопіль». За їхньою концепцією, через 10 років в Тернополі буде близько ста кілометрів велодоріжок та вдвічі більше велосипедистів.

ЛЮБОМИР ШИМКІВ, молодіжний міський голова:

«2015-2018 роки – створення першого зеленого маршруту довкола тернопільського озера. Ми розуміємо, що це є наша родзинка і ми мусимо це використовувати по максимуму. 2015-2016 роки, маркування велодоріжок в парках і скверах згідно карти маршрутів. 2016-2018 рік – маркування магістрального веломаршруту «Аляска-Дружба-Східний». Третій етап: 2018-2021 роки з’єднання між собою районів та прокладання альтернативних маршрутів. І четвертий етап: 2021-2025 роки – створення велохабів та продовження створення велодоріжок від Тернополя до прилеглих сіл, районів, згідно карти велоінфраструктури».

Наразі, розроблена карта велошляхів, кажуть активісти, яку включать в генеральний план Тернополя. А запропоновану концепцію розвитку велоінфраструктури вже найближчим часом розглянуть на засіданні виконавчого комітету міської ради.

СЕРГІЙ НАДАЛ, міський голова Тернополя:

«По-перше, в нас є готова чудова база, яку ми не використовуємо. Це три прекрасних парки, які розташовані в центральній частині міста, поруч з озером, які між собою сполучені дуже короткими ділянками, і дуже легко зробити велодоріжки в цих парках і сполучити між собою. Вже наступним етапом може бути зараз, проводячи будь-які капітальні ремонти або ремонти доріг, закладати в проектах ділянки, які будуть передбачені для руху велосипедів. Те ж саме, коли будемо робити капітальний ремонт тротуарів і набережної тернопільського ставу, це також не є проблема передбачити. Внести зміни в проект, передбачити ділянки для руху велосипедистів».

Свій перший транспорт, розповідає Сергій Надал, не забув. У п’ять років він їздив на триколісному велосипеді. Сьогодні, разом із громадськими активістами він заохочує тернополян пересісти на двоколісні. І, навіть, демонструє це на власному прикладі.

Автор: Оксана Максимлюк

Оксана Максимлюк

Залишити коментар

Ваша електронну адресу не буде опубліковано. Обов’язкові для заповнення поля позначені *

*

Scroll To Top