Ви знаходитесь: Головна / Новини / ЖКГ / Всі адмінпослуги планують надавати в одній установі

Всі адмінпослуги планують надавати в одній установі

Центри надання адміністративних послуг не в усіх областях, але все ж таки працюють. Як зробити їхню роботу якісною, чесною і комфортною для українців, навчали на Тернопільщині.

ВІКТОР ТИМОЩУК, заступник голови правління Центру політико-правових реформ (м. Київ)

«Коли в грудні минулого року ми проводили соціологічне дослідження, точніше на наше замовлення Фонд демократичної ініціативи проводив дослідження, то лише 5 відсотків українців були задоволені якістю адмінпослуг, навіть менше 5 відсотків сказали, що така якість добра і дуже добра».

Для цього в кожному регіоні України повинні діяти Центри надання адміністративних послуг.

ОЛЕКСАНДР КАМЕНЧУК, начальник відділу по реформуванню системи надання адмінпослуг Міністерства економічного розвитку і торгівлі України

«Центр надання адміністративних послуг – це така структура, яка працює за принципом єдиного вікна. Коли особа приходить в одне приміщення, отримує всі послуги, які може надати держава або ж місцеві органи влади, наприклад: реєстрація місця проживання або видача паспорту громадянина України, а також послуги, які пов’язані з бізнесом, так звані документи дозвільного характеру».

У Тернополі такий Центр надання адміністративних послуг або скорочено ЦНАП, є. Тільки працює, кажуть фахівці з Києва, він поки не у повну силу.

ВІКТОР ТИМОЩУК, заступник голови правління Центру політико-правових реформ (м. Київ)

«В Тернополі є непогана інвестиція зроблена в Центр надання адмінпослуг, але наші спостереження збоку показують, що поки що він не зажив повним життям. Тобто, порівнюючи, наприклад, тернопільський центр з тим же луцьким, який ми вважаємо зараз одним з кращих. В Луцьку протягом дня приходить до ЦНАПу 700-800 відвідувачів. Це означає, що людям вже значно зручніше в одному місці отримувати все, що їм необхідно».

Так, гості з Волині та інші спеціалісти завітали у Тернопіль, аби поділитись досвідом і навчити керівників ЦНАПів працювати якісно. Байдужою, кажуть фахівці, не повинна бути і громадськість, оскільки Центри створюють безпосередньо для її комфорту.

ОЛЕКСАНДР КАМЕНЧУК, начальник відділу по реформуванню системи надання адмінпослуг Міністерства економічного розвитку і торгівлі України

«Громадськість не повинна тільки критикувати владу щодо якості надання послуг, оскільки повинна бути зворотна частина. Якщо ми бачимо якась є проблема, громадськість повинна казати, як цю проблему, можливо, влада може покращувати, оскільки це основне».

Однією з переваг Центрів є унеможливлення корупції, кажуть спеціалісти. Оскільки обов’язковими для ЦНАПів є проведення відео- та звукоспостереження, а також інші умови.

ВІКТОР ТИМОЩУК, заступник голови правління Центру політико-правових реформ (м. Київ)

«В центрах, як правило, працівники самі рішень не приймають. Вони лише приймають документи і передають їх в так звані бек-офіси для тих, хто по суті розглядає справу. Тому в громадянина немає мотивації якось заохочувати чиновника, який просто приймає документи. Тому що від нього насправді нічого не залежить».

Об’єднання у територіальні громади, надання їм більше повноважень та інші реформи, кажуть фахівці, зумовлюють створення Центрів надання адміністративних послуг. Якість яких залежить зокрема від місцевої і районної влади.

Автор: Олена Юрик

Залишити коментар

Ваша електронну адресу не буде опубліковано. Обов’язкові для заповнення поля позначені *

*

Scroll To Top