Ви знаходитесь: Головна / Новини / У Тернополі відбувся фінал альтернативної олімпіади

У Тернополі відбувся фінал альтернативної олімпіади

Їм – від 13 до 17 років. Вони знають, що таке банки, гроші та суд. Можуть пояснити, хто такі позивачі та споживачі. Ці хлопці та дівчата – учасники Першої міської альтернативної економічно-правової олімпіади з промовистою назвою «Школа життя». Її фінал днями відбувся  у Тернополі.

МИКОЛА НИКОЛИН, координатор лабораторії якості навчання обдарованої дитини при міському управлінні освіти і науки:

«Особливість альтернативних олімпіад у тому, що вони покликані формувати більше такі практичні якості, мотиваційні якості до навчання і, власне, тому ми завжди придумуємо якийсь нетрадиційний формат. (перебивка) Але ми не перевіряємо знання, а вчимо використовувати знання і, скажемо так, економічно-правову інтуїцію дітей».

На участь в альтернативній олімпіаді її учасники зголошувалися теж альтернативно – у соціальних мережах. Цьогоріч – це представники двох десятків навчальних закладів міста.  До організації олімпіади залучили координаторів та волонтерів. Після кастингів і інших випробувань, обрали 9 фіналістів. Перед ними постало завдання: дати правову оцінку різним життєвим ситуаціям, які траплятимуться під час їхньої прогулянки містом. На цьому етапі гру починають волонтери. Вони розташовуються на маршруті і провокують ситуації. Наприклад, першою завадою став торговець піратських дисків. Він, із пропозицією придбати товар, підійшов до учасника олімпіади.

 «Колись ці диски коштуватимуть дуже багато грошей. Серйозно.

– Що ви мені…

– Серйозно. Це, як старі вінілові пластинки. От ти бачив колись, щоби твої батьки слухали старі диски Scorpions?

– Так, звісно.

– А це – те саме, по суті.

– Scorpions?

– Так, через 50 років. Будеш носити біля серця – кулю зупинить.

– Прошу.

– Все, дякую, до побачення».

Далі один із фіналістів олімпіади, ставши свідком ситуації, пояснює, що бачив і дає правову оцінку.

ДМИТРО КВАСОВСЬКИЙ, фіналіст альтернативної олімпіади «Школа життя»:

«Не можна так складати відносини правові, оскільки не можна людину заставляти купляти диск, якщо це проти її волі. Треба знати, чи всередині справді щось є. Там взагалі може бути не той диск, або диск може бути пустий або стертий, а, може, і якийсь вірус».

РОМАН ЦАПИК, волонтер альтернативної олімпіади «Школа життя»:

 «В Україні є ця проблема з піратством. Це, в основному, склалося через те, що всі ігри робляться на Заході. Підприємливі люди, що там… з Інтернету скачати, диск купити за 3 гривні і все».

Ще через кілька метрів олімпіадівці ледь не стали співучасниками терористичного акту. Їм пропонують перенести пакет із невідомим вмістом.

«Там мій кореш чекає мене і я маю йому передати пакет.

–        А що саме? Що там усередині?

–        Це неважливо, що всередині.

–        Та як неважливо?

–        Просто важливе діло.

–        Ну то я ж не знаю, що може бути в пакеті.

–        Ну це просто річ одна, йому потрібна ця річ дуже важлива. Я спішу.

–        Ми не можемо взяти, не знаючи вмісту»

РОМАН КОВБАСЮК, волонтер альтернативної олімпіади «Школа життя»:

«Моїм завданням було передати цей пакет під предлогом, що там немає нічого небезпечного. Просто, щоб його перенесли на іншу сторону. Це мало так бути, що там – бомба. Учасники – молодці, не повелися на це».

МАР’ЯНА КОЛОМІЄЦЬ, кореспондент ІНТБ:

«Так, від головного корпусу економічного університету до правового ліцею, що знаходиться на базі школи №2, що на «Новому світі», учасники олімпіади йдуть, долаючи навчальні, але серйозні перешкоди».

Журі за допомогою прямої трансляції уважно слідкує за перебігом фіналу олімпіади з правового ліцею. Вони бачать, як учасники реагують на провокації, чують їхні відповіді. У результаті оберуть трьох суперфіналістів, які створюватимуть проекти мрії.

МИКОЛА НИКОЛИН, координатор лабораторії якості навчання обдарованої дитини при міському управлінні освіти і науки:

«Журі буде ставити їм не оцінки, а вкладати в них грошові, фінансові інвестиції. Ну, звичайно, так, щоби там не було проблем із податковою і так далі, тобто, в розумних межах, скільки вважатимуть за потрібне. Але саме так воно буде виглядати».

Учасники олімпіади радять слідкувати за проектами Клубу обдарованих школярів Тернополя та лабораторії якості навчання обдарованої дитини. І брати в них участь.

Автор: Мар’яна Коломієць

Залишити коментар

Ваша електронну адресу не буде опубліковано. Обов’язкові для заповнення поля позначені *

*

Scroll To Top