Ви знаходитесь: Головна / Новини / У 24-ій школі знають, як користуватися ресурсами

У 24-ій школі знають, як користуватися ресурсами

«Сталий розвиток» не модний термін, а новий щабель розвитку суспільства, в якому враховують потреби як людей та економіки, так і природи та екології. Однак, це не треба пояснювати учням 24-ї школи. Вони вивчають уроки для сталого розвитку з першого класу.

НАСТЯ, учениця 4-го класу

«Як потрібно берегти природу, чому потрібно її берегти, як потрібно ставитися економно із водою. (перебивка) Корисні копалини швидше за все закінчаться і їх потрібно берегти».

АНЯ, учениця 8-го класу

«Нас навчають зберігати нашу природу і бережливо ставитися до неї і використовувати мінімально воду, світло, енергію».

ВІКТОР, учень 8-го класу

«В світі і так мало води, а якщо ми не будемо економити, то не буде чим користуватися нашим дітям і внукам».

24-та школа має статус «Школи сприяння сталому розвитку». Але розпочалося все раніше, у 2006-му, коли вона взяла участь у проекті «Освіта для сталого розвитку в дії».

ОЛЕНА ЗАРІЧНА, заст. директора з навчально-виховної роботи, вчитель уроків для сталого розвитку

«Перший етап цього проекту називався «Освіта для сталого розвитку», його продовжили, тому що він виявився надзвичайно цікавим, надзвичайно ефективним, корисним, таким, що дає результати. Цей проект спільний, українсько-шведський і на сьогодні він вже закінчився, але оскільки ми маємо чудові підручники, оскільки ми маємо повністю методичне забезпечення, підготовлених вчителів і бажання батьків бачити своїх дітей такими, які живуть правильно у цьому світі, тому ми вирішили продовжувати діяльність у цьому проекті. Ми маємо уроки для сталого розвитку починаючи з першого класу, вся початкова школа залучена до вивчення, і у восьмих класах».

25 класів у навчальному закладі мають уроки для сталого розвитку. Аби теорія не розходилася з практикою, тут же, в школі впроваджують енергоефективні заходи. Долучаються до них як учні, так і вчителі.

ОЛЕНА ЗАРІЧНА, заст. директора з навчально-виховної роботи, вчитель уроків для сталого розвитку

«Ми перейшли на електронний документообіг і виявилося, що це значно економить наші витрати по закупівлі паперу. Всі роботи, які ми друкуємо: контрольні, самостійні, які ми друкуємо для дітей, ми друкуємо вже на папері, на якому вже один раз щось було використано. Це ефективно і дає результат, і діти бачать,що ми не тільки про це говоримо, ми реально це робимо. Почали сортувати сміття в школі, почали окремо збирати папір, почали використовувати папір з другого боку».

Олена Зарічна показує в своєму кабінеті контейнер для макулатури, каже, такий же стоїть і в кабінеті директора. Коли назбирують велику кількість паперу – продають, за виручені кошти купують в школу необхідне. Кажуть, для прикладу замінили вже більше 90% лампочок на енергоефективні. Встановили у школі контейнер і для використаних батарейок, з початку року здали вже близько 40 кг.

ОЛЕНА ЗАРІЧНА, заст. директора з навчально-виховної роботи, вчитель уроків для сталого розвитку

«У нас наповнюється цей контейнер дуже швидко, цей контейнер, який стоїть зараз, вже майже на половину заповнений, це за місяць. Діти знають для чого збирають батарейки, вони не просто їх збирають. Одна використана батарейка, яку викинули у загальний смітник, псує 20 кв.м. ґрунту. Це такий невеликий клас».

Біля контейнеру з батарейками, стоїть контейнер для пластикових корків, їх збирають, аби потім виготовити протези для бійців АТО. Вчителі кажуть, головна мета виховати в дітях звичку жити, думаючи не лише про себе.

ОЛЕНА ЗАРІЧНА, заст. директора з навчально-виховної роботи, вчитель уроків для сталого розвитку

«Ми хочемо у наших дітей виховати звичку правильно вимикати світло, правильно користуватися водою, створювати менше сміття. Тому, що немає людей, немає сміття, ми ж самі його створюємо. Діти роблять це залюбки. Їм подобається це робити, тому що це невимушено».

Навпаки, своїми знаннями, учні намагаються ділитися. Віктор розповідає, своїх рідних вже навчив основному.

ВІКТОР, 8-ий клас

«Ми менше світла використовуємо, менше води. Здаємо часто макулатуру і скло здаємо».

Окрім ощадливості та розумного користування ресурсами на уроках для сталого розвитку вчать дітей налагоджувати стосунки.

ГАЛИНА ДУМЕНКО, вчитель уроків для сталого розвитку

«Діти буквально абсолютно всі перейшли вже теми. Це і енергозбереження, і економія використання води, електроенергії. Одним із таких етапів це є новий стиль життя. Тобто, діти повинні навчитися по-іншому бачити світ, по-іншому ставитися до планети».

Сьогодні на уроці для сталого розвитку четвертокласники плетуть «павутину дружби». Пояснюють, дружба це також ресурс, який треба берегти, адже, є запорукою миру.

Автор: Оксана Максимлюк

Оксана Максимлюк

Залишити коментар

Ваша електронну адресу не буде опубліковано. Обов’язкові для заповнення поля позначені *

*

Scroll To Top