Ви знаходитесь: Головна / Новини / На фізматі дітей вчили програмувати робототехніку

На фізматі дітей вчили програмувати робототехніку

З 17 жовтня на фізико-математичному факультеті ТНПУ ім. В. Гнатюка триває європейський «Тиждень коду». Близько трьох сотень студентів та школярів вчилися програмуванню та побачили тернопільський замок надрукований 3d-принтером.

ХРИСТЯ, п’ятикласниця

«Я щойно зробила, щоб робот їхав вперед, зробив поворот на 180 градусів і повернувся на своє місце».

Змусили робота їхати та розвертатися і інші школярі, які взяли участь у заходах в рамках «Тижня коду» на фізико-математичному факультеті педагогічного університету. Те, що їхнім батькам здавалося колись фантастичним, зараз без проблем роблять діти за лічені хвилини. Змусити маячок світитися під музику, за допомогою мови програмування, також –не проблема.

ХРИСТЯ, п’ятикласниця

«Найбільше сподобалося, як вставляти всі дротики, обладнувати…»

Завдяки мікроконтролеру та С-подібної мови програмування учні  виконали кілька команд, які «оживили» маячок. А зрозумівши алгоритм, почали експериментувати, змушували його світитися з такою частотою та тривалістю, як їм заманеться. Якщо це їм вдалося лише за 5 хвилини, то що вони можуть зробити за рік навчання, ми запитали у викладача фізмату.

ОЛЬГА БАРНА, викладач фізико-математичного факультету ТНПУ ім. В. Гнатюка

«За рік вони зможуть створити будь-який робот, який буде виконувати якісь дії в їхньому будинку, в їхньому місті, програмувати розумний дім, який дозволить зекономити електроенергію, який дозволить бути енергоощадними у воді або допомогти створити для своїх батьків розумну теплицю, яка буде точково відповідати на рівень освітленості, рівень наявності вологи або звуку».

На третьому воркшопі дітям розповіли та показували створені завдяки 3D-друку моделі. Учні зізнаються, здивовані, що хоч такий друк недешевий, вартість тривимірного друку варіюється в межах 5-9 грн за кожен грам матеріалу, однак вже в нашому місті – можливий. Чи стануть учасники воркшопів в майбутньому програмістами – невідомо, але двох охочих ми знайшли.

КОСТЯ, шестикласник

«Я користувався 3ds Max, потім – Blender, потім пробував робити на двіжка Unity, і там робив в Photoshop різні фотографії і в Adobe Premiere Pro монтував відео».

МАКСИМ, дев’ятикласник

«Ми пробуємо зробити, хоч примітивну гру, але щось таке зробити і потім розвиватися».

КОСТЯ, шестикласник

«Це була елементарна гра, в нас був кубік на плоскій карті, який рухався і треба було обминати перешкоди. Як для початку, вважаємо, досить непогано».

За майже тиждень таких щоденних воркшопів спробувати себе у програмуванні мали можливість кілька сотень учнів та студентів. Після закінчення, школярам давали європейські сертифікати, каже Надія Балик.

НАДІЯ БАЛИК, завідувач кафедри інформатики та методики її викладання ТНПУ ім. В. Гнатюка

«Ми залучаємо учнів, студентів, щоб також долучалися до цієї сфери, до цієї галузі і, щоб ми мали достойну зміну. Ця спеціальність є дуже популярною. Ми маємо спеціальність інформатика, і ми можемо сказати, що сьогодні наші випускники не мають проблем із працевлаштуванням. Наші студенти, починаючи з 4-5 курсів є всі працевлаштовані. Співпрацюємо з багатьма міжнародними фірмами, такими, як: «Intel», «Microsoft», «Google», маємо з ними співпрацю. Маємо лабораторію хмарних обчислень та багато інших, спільно з академією наук».

До слова, кафедра інформатики та методики її викладання в педагогічному університеті, одна з найстаріших у сфері ІТ. Вона з’явилася ще у 1986 році, розповідає Надія Балик. Тоді на фізматі була одна з трьох комп’ютерних лабораторій, які існували в Радянському союзі.

 

Автор: Оксана Максимлюк

Оксана Максимлюк

Залишити коментар

Ваша електронну адресу не буде опубліковано. Обов’язкові для заповнення поля позначені *

*

Scroll To Top