Ви знаходитесь: Головна / Новини / гроші / Проїзд у приміських та міжміських автобусах дорожчає

Проїзд у приміських та міжміських автобусах дорожчає

В середньому на 30-40% подорожчав проїзд до приміських сіл Тернополя. На тих маршрутах, де це ще не відбулося, з 20 січня також неминуче тариф зросте. Кoжeн пepeвiзник caмocтiйнo визнaчaє, наскільки пiднiмaти ціну. Переважно, на тариф впливає кількість пасажирів, перевезених за рік.

АНДPIЙ КYЧEPAК, нaчaльник вiддiлy poзвиткy iнфpacтpyктypи тa з питaнь цивільного захисту Тepнoпiльcькoї РДА

«По району виходить, в середньому, ми таку робили статистику, це 30%. На деяких маршрутах, там, де менший пасажиропотік, там збільшується, практично на 50%, але це максимум в нас по району є 3 населених пункти, де збільшилася в 1,5 рази, але зараз там відбувається обстеження пасажиропотоку і будемо бачити після цього, чи правильно вони подали нам розрахунки, включили кількість перевезених людей за рік чи не правильно».

Приблизно така ж ситуація і загалом по області. Там, де плату за проїзд перевізники не підняли, зроблять це найближчим часом.

ІВАН КРИСАК, перший заступник голови Тернопільської ОДА

«Маємо інформацію, там дзвонять пасажири, от підняли, не знаємо, чого підняли. До нового року, якщо не помиляюся, ціна перевезення була 49 копійок на 1 км. з пасажира. Підняли вони до 62 копійок, без ПДВ. Багато це чи мало? Перевізники більше, як рік не піднімали цін».

За словами самих перевізників, збільшення тарифу не розкіш, а необхідність. Інакше перевезення буде для них збитковим. Потреба подорожчання проїзду була давно, відтягували цей крок до останнього.

РОМАН БЕРЕЗЮК, перевізник (Тернопіль-Козівка)

«Найголовніше – це йде пальне, дизпаливо, заправка. Після цього йде зарплата водія, йдуть паливно-мастильні матеріали, змазка, масла міняти, запчастини, дуже впливають на ріст тарифів. Запчастини – все йде відносно долара. В нас нема, що купити, скажемо, купується за гривні, а обраховується в доларах».

В пана Романа на маршруті «Тернопіль-Козівка» працює два водія. Із збільшенням заробітної плати, потрібно більше платити за них і податків. Натомість, прибуток від сільських маршрутів –  мінімальний.

РОМАН БЕРЕЗЮК, перевізник (Тернопіль-Козівка)

«Якщо ми раніше сплачували податки, от за водіїв, за себе в мене йшло в податкову приблизно 1400 з копійками, то зараз потрібно 4 з лишнім платити тільки в податкову. Б’ю, оббиваю пороги і говорю, що дійсно, неможливо. Такі маршрути, як на села, їх взагалі потрібно або дотувати, або, я просто не знаю, як то говорити… Якщо по місту йде загрузка постійно – одні вийшли, другі зайшли. На село – людина одна-дві сіли і так їх напряму везеш в Тернопіль».

До того ж, компенсацію за перевезення пільговиків вже більше року боргують і держава, і місцева влада. Для прикладу, пану Роману – близько 18-ти тисяч гривень.

ІВАН КРИСАК, перший заступник голови Тернопільської ОДА

«Держава заборгувала перед перевізниками суму, порядка 6 мільйонів гривень за пільгові перевезення пенсіонерів і тих, хто має право пільги за 2015-й. У 2016-му ми нічого їм не надали, бо згідно бюджетного кодексу, ці кошти держава перенесла на органи місцевого самоврядування. Тобто, органи місцевого самоврядування повинні були передбачити в своїх бюджетах відшкодування перевізникам за перевезення цих категорій».

Приблизно така ж ситуація із відшкодуванням перевезення залізничним транспортом. Як повідомляють в «Укрзалізниці», в 2016-му вони отримали найменшу компенсацію із місцевих та районних бюджетів за перевезення пільговиків потягами приміського сполучення. Для прикладу, Тернопільщина компенсувала не повних 10% від суми наданих послуг.

 ІВАН КРИСАК, перший заступник голови Тернопільської ОДА

«Робимо все, ми звернулися до Кабінету Міністрів, щоб забезпечити, допомогти якийсь період. Хоча, на сьогоднішній день, ми розуміємо, що не всі пенсіонери їздять. Сьогодні у Верховній Раді розглядається законопроект конкретної адресної допомоги, кожному пенсіонеру дати. Це було б, мабуть, найкраще, коли кожному пенсіонеру дати, прийшов, заплатив – їду, не їду – не плачу».

На разі законопроект по адресній соціальній допомозі вибраним категоріям пройшов у Верховній Раді перше читання і є ймовірність, що він буде втілений цього року, каже Іван Крисак.

 

Автор: Оксана Максимлюк

Оксана Максимлюк

Залишити коментар

Ваша електронну адресу не буде опубліковано. Обов’язкові для заповнення поля позначені *

*

Scroll To Top