Два роки минуло, як роботи Іоана Георгія Пінзеля повернулися в Тернопіль після виставки в Луврі. Тоді їх хотіли показати чимало галерей України та світу. Однак вирішили, що для скульптур краще знаходитись в стаціонарній експозиції. І для робіт Пінзеля в обласному краєзнавчому музеї створили окрему залу. Там збережені необхідні режими температури та вологості. Тепер же експозицію доповнили. В фондах краєзнавчого музею знайшли особливі світлини авторства одного з перших професійних фотографів Тернополя Брунона Калішевського.
ВІРА СТЕЦЬКО, завідувач відділу обласного краєзнавчого музею, дослідниця творчості І. Г. Пінзеля:
«Є дуже цікава світлина, де він сфотографував інтер’єр Покровської церкви. І ці його алегоричні постаті на бічних вівтарях так, як задумав їх Іоан Георгій Пінзель. Крім цього є світлина костелу з Монастириська. Для нас це особливо цінна пам’ятка».
Пам’ятка цінна, бо Калішевський сфотографував скульптуру Архистратига Михаїла. А вона, як і сам костел, до нашого часу не збереглися. Взагалі з тих робіт Пінзеля залишилася лише одна, сьогодні її зберігають у Львові.
Також відтепер у залі висить портрет Миколи Потоцького. Дослідники вважають, що саме завдяки цьому меценату Пінзель з’явився на Тернопільщині.
ВІРА СТЕЦЬКО, завідувач відділу обласного краєзнавчого музею, дослідниця творчості І. Г. Пінзеля:
«Цей портрет виконаний монахом Почаївської Лаври Яковом Ісихієм Головацьким. Портрет виконаний десь близько 1773 року, дуже цікавий, виконаний в стилі такої парсуни. Ну і постать сама Миколи Потоцького, ми зараз дуже багато наголошуємо, на тому, тому що Потоцького ще називають фундатором 77 храмів».
Віра Стецько розповідає, до того, як вони знайшли у фондах світлини Брунона Калішевського зі скульптурами Пінзеля, науковці, які досліджують його творчість, послуговувалися польськими фотографіями.
Читайте нас у Telegram, Viber, Facebook та Instagram: головні новини Тернополя та області.