В Україні стартував тиждень права. З цієї нагоди в Головному територіальному управлінні юстиції в області вирішили нагадати про послуги, які діють віднедавна, та розповісти про ті проекти, які розпочнуть роботу вже невдовзі. Зокрема, один із нових сервісів – електронний апостиль.
ОЛЬГА ЧЕПУРНА, заст. начальника Головного територіального управління юстиції з питань державної реєстрації:
«Будь-яка особа має право подати документи до відповідного відділу. Після того вони скануються і відправляються в Міністерство юстиції України. Протягом 24 годин міністерство юстиції розглядає ці документи, приймає рішення і повертає назад. Особа приходить в той відділ, в якому вона подавала документи, і уже отримує результат. Відділ державної реєстрації актів цивільного стану проставляє на документи, які видаються нотаріусами, судами і безпосередньо самим відділом».
На Тернопільщині електронний апостиль можна отримати у 13-ти відділах ДРАЦС. Послуга, до слова, є платною: 51 гривня для фізичних та 85 – для юридичних осіб.
Також вже близько трьох місяців у Тернополі діє послуга подання заяв у сфері державної реєстрації актів цивільного стану в режимі «онлайн», за допомогою відповідного веб-порталу.
ОЛЬГА ЧЕПУРНА, заст. начальника Головного територіального управління юстиції з питань державної реєстрації:
«За допомогою цього порталу можна отримати консультацію онлайн, записатися на прийом, а також – подати документи. Для того, щоб документи розглядалися, можна сформувати заяву, а можна – подати її, закріпивши електронним цифровим підписом».
Також там можна переглянути додаткову інформацію про послуги, здійснити оплату та поставити питання. Наразі, кажуть в обласному управлінні юстиції, 27 звернень надійшло саме у такий спосіб.
ОЛЬГА ЧЕПУРНА, заст. начальника Головного територіального управління юстиції з питань державної реєстрації:
«На даний момент лише ця послуга надається в відділі державної реєстрації актів цивільного стану Тернопільського міського управління юстиції. Але хочу повідомити, що 2 грудня був підписаний наказ Міністерства юстиції України, який набирає чинності 10 грудня, і на теренах Тернопільської області уже всі відділи зможуть надавати за допомогою веб-порталу, що знаходиться на сайті Міністерства юстиції ці послуги».
Крім того, вже з наступного тижня свідоцтва про народження видаватимуть просто у пологовому. Щоправда, поки що лише при міській лікарні № 2.
ЕДУАРД КОЛЬЦОВ, в.о. начальника Головного територіального управління юстиції у Тернопільській області:
«Цього тижня ми всі технічні питання узгодимо, щоб з понеділка вже приступити до видачі свідоцтв про народження жінкам, які народили в цьому пологовому будинку. Буде відбуватись наступним чином: з 9 до 10 ранку ми приймаємо документи, і, попередньо, з 12 до 13, можливо, з 14 до 15 буде наш працівник вже з готовими свідоцтвами про народження матерям і видавати».
Якщо таке нововведення виправдає себе, його планують впровадити і в інших медичних закладах.
Також в Головному територіальному управлінні юстиції розповіли про нову процедуру державної реєстрації прав. Відповідний закон вступить в силу з наступного року. Ще до 30 квітня триватиме перехідний період.
ЕДУАРД КОЛЬЦОВ, в.о. начальника Головного територіального управління юстиції у Тернопільській області:
«Фактично, реєстраційної служби в структурі Міністерства юстиції в такому виді, як вона зараз є, не буде. В нас залишаться контрольні функції, апеляційні комісії. Якщо громадяни не згідні з прийнятим рішенням органу місцевого самоврядування, вони можуть до нас звертатися. В нас залишиться тільки реєстрація громадських об’єднань. Будемо реєструвати громадські об’єднання і будемо мати контрольні функції».
Читайте нас у Telegram, Viber, Facebook та Instagram: головні новини Тернополя та області.