Комунальне підприємство «Тернопільводоканал» надає послуги не лише мешканцям обласного центру, а й 11-ти населених пунктів. Оскільки один із водозаборів знаходиться за межами міста, села, вздовж яких проходить водогін, поступово приєднувалися до водопостачання.
ВОЛОДИМИР КУЗЬМА, директор КП «Тернопільводоканал»:
«Мережі, які є в селах, в основний більшості – це мережі, які не знаходяться на балансі водоканалу. В значній мірі вони будувалися або людьми самостійно (люди скидалися на ці мережі), або за часів, коли ще були колгоспи. Колгоспи прокладали, відповідно, залишили в спадок людям ці мережі. Відповідно, між цими мережами, які є в селах, і мережами водоканалу є так звана межа розмежування. Як правило, вона знаходиться в місці підключення до нашої мережі».
Розрахунок, кажуть у водоканалі, відбувається на підставі показників загальногрупових лічильників.
ВОЛОДИМИР КУЗЬМА, директор КП «Тернопільводоканал»:
«Берем, наприклад, врізку № 8. В місці підключення встановлені засоби обліку. Фіксується весь об’єм води, який заходить з комунального водопроводу міста Тернополя у водопровід вуличний, вже безпосередньо яким подається вода до помешкань села Біла. Весь об’єм фіксується, відповідно, логічно, товар, який відпущено по лічильнику, має бути оплачений повністю».
Відтак, місцеві мешканці, запевняє Володимир Кузьма, несуть спільну відповідальність за використання води з водопроводу. А тому, якщо об’єм спожитої води відповідно до показників домашніх лічильників відрізняється від показників загального лічильника, люди можуть отримати дорахування.
РУСЛАН БУРМАС, начальник відділу розрахунків населення КП «Тернопільводоканал»:
«В цілому, по різних врізках різна ситуація. Наприклад, по одних ділянках якихось проблем немає, тобто, різниці між загальними лічильниками і тим, що споживають мешканці, або вона невелика, або її немає. По інших вона більша».
Серед можливих причин втрат води, кажуть у водоканалі, витоки на мережі, несанкціоноване приєднання до мережі інших людей, похибки, зумовлені неточністю лічильників, неодночасне зняття показників, тощо.
ВОЛОДИМИР КУЗЬМА, директор КП «Тернопільводоканал»:
«Є ряд вулиць, які починають вже вживати активні дії. Починають, наприклад, окремо відділятися, ставити окремий лічильник на свою вулицю і досягати, відповідно, мінімізації цих витрат. Є вулиці, які перекладають мережі, тому що розуміють, що їхня досить старенька, і через неї можуть відбуватися витоки. Є вулиці, які розділяються між собою. Тобто, це нормальний процес впорядкування цих відносин».
Аби не платити за втрати води, кажуть у водоканалі, мешканці повинні знайти виконавця.
ВОЛОДИМИР КУЗЬМА, директор КП «Тернопільводоканал»:
«Сільська рада і мешканці цих вулиць повинні визначитися і найняти, укласти договір з якимось виконавцем безпосередньо на цих мережах, хто буде контролювати своєчасність ліквідації аварійних ситуацій, контролювати підключення, знімати показники лічильників і т.д. Люди самі повинні визначитись: чи вони когось наймають і, відповідно, компенсують йому затрати на його роботу, чи вони самостійно будуть здійснювати цю роботу».
В будь-якому випадку, наголошує Володимир Кузьма, об’єм води, який надходить у сільську мережу, має бути оплачений. Якщо громаді такий спосіб надання послуг не підходить, то люди вправі шукати альтернативний варіант.
Читайте нас у Telegram, Viber, Facebook та Instagram: головні новини Тернополя та області.