У тернопільських тролейбусах в тестовому режимі працює автоматизована система оплати проїзду та обліку пасажирів.До слова, наше місто стало першим в Україні, де її впроваджують.
АНДРІЙ МАСТЮХ, директор КП «Тернопільелектротранс»:
«На той момент, коли ми виносили клопотання перед міською радою про те, щоб міська рада нам дозволила почати працювати з системою в тестовому режимі, ми вже були технічно готові. Тобто, ми так думали, що ми 100 % все зробили. Але, враховуючи те, що на сьогоднішній день вчитись нема в кого, бо ми є перше місто, хто це запровадив, вилазять деякі моменти, які в тестовому режимі добре, що зараз зможемо усунути. Ну і, по-перше, і тернополяни, і наші працівники повинні до цього привикнути».
Кожного дня на лінії працює близько 20-ти валідаторів. Розприділяють так, аби поступово навчити роботі з ними усіх кондукторів, яких наразі на підприємстві працює більше сотні. Валідатори видають в касі. Спершу касир, а потім – кондуктор відкривають зміну. Після внесення необхідної інформації можна розпочинати роботу.
ТЕТЯНА ФУРМАН, начальник сервісного відділу обслуговування автоматизованої системи оплати проїзду та обліку пасажирів служби руху підприємства:
«Оплата квитка відбувається ось таким чином. Кондуктор може тримати або в руках, залежно, чи він займає своє робоче місце сидячи, чи він стоячи. Тобто, він може його вдягнути, кому на яку сторону зручно, вище-нижче, тобто, валідація квитка відбувається ось так. Так само є картка, передбачена на гривню, це є пільговий проїзд».
На квитку вказана дата та година поїздки, а також – зазначений маршрут та номер транспортного засобу, у якому перебуває пасажир.
В кінці дня кондуктор закриває рейс, а касир – зміну.
ТЕТЯНА ФУРМАН, начальник сервісного відділу обслуговування автоматизованої системи оплати проїзду та обліку пасажирів служби руху підприємства:
«Валідатор зразу автоматично підраховує готівку, котра буде внесена в касу, тобто, коли вони здають. Якщо це буде електронний квиток згодом передбачений, чи банківська картка, чи картка з підтримкою системи PayPass, чи підтримка NFC, тобто, за допомогою смартфона можна буде здійснювати валідацію квиточка, перераховується готівка. Якщо все вірно, касир підтверджує вилучення готівки і отримує також свій контрольний чек, на якому всі дані зберігаються так само. І далі відбувається вигрузка даних на центр обробки транспортних транзакцій».
АНДРІЙ МАСТЮХ, директор КП «Тернопільелектротранс»:
«Чіткий облік тягне за собою і фінансову дисципліну, це перше. Друге – це адміністрування готівки здешевлює. Тому що ми мусимо бути конкурентні сьогодні на ринку, не зважаючи на те, що ми є комунальне підприємство, ми є госпрозрахунковою одиницею. Тобто, ми зобов’язані заробляти кошти, щоб витрачати їх на заробітну плату, на утримання рухомого складу».
Аби система запрацювати повноцінно, кажуть в «Тернопільелектротрансі», потрібно, аби Верховна Рада внесла зміниу деякі закони, що стосуються пільг на проїзд. Відповідний проект наразі на розгляді.
АНДРІЙ МАСТЮХ, директор КП «Тернопільелектротранс»:
«Ми єдине, що, кажу чекаємо, все-таки, щоб вже внесли ці зміни до деяких законодавчих актів, щоб ми могли повноцінно запустити, повну, всю систему. Не у вигляді комерційного проекту, де ми будемо отримувати тільки оплату за проїзд, а щоб ми могли проводити облік – скільки їздок роблять пільговики, щоб ми мали аналітику».
Читайте нас у Telegram, Viber, Facebook та Instagram: головні новини Тернополя та області.