Конфліктна ситуація виникла у селі Кути на Шумщині. Представники місцевої громади Української Православної Церкви Київського Патріархату запевняють – не можуть проводити богослужіння у місцевому храмі. Раніше, кажуть люди, відвідували церкви сусідніх населених пунктів. Втім, у серпні цього року на парафіяльних зборах вирішили створити громаду у своєму селі. І вже у кінці вересня отримали статут.
прот. ВАСИЛІЙ КРАВЕЦЬ, настоятель парафії Святої Праведної Анни (с. Кути):
«Бачачи позицію Київського Патріархату, люди доходять до висновку, що вони хочуть молитися в церкві, яка є церквою Київського Патріархату, в якій служиться на українській мові і яка також, перебуваючи на території держави, займається вихованням патріотичним своїх людей».
Тут і виникла проблема. Храм у селі один. І там проводить богослужіння громада Московського Патріархату.
ЯРОСЛАВ МОСІЙЧУК, голова парафіяльної ради:
«На той час ми не знали, чи є державний акт на право володіння землею, і чи є свідоцтво на культову споруду, тобто, храм. Я зробив такий запит, і мені надали, що дійсно є свідоцтво вироблене. Хоча про це ніхто не знав. Пізніше ми також в Держкомземі взнали, що є свідоцтво на право володіння землею, на якій збудований храм».
Забирати храм у Московського Патріархату, запевняють люди, не мають наміру. Хочуть лише отримати можливість також проводити там богослужіння.
прот. ВАСИЛІЙ КРАВЕЦЬ, настоятель парафії Святої Праведної Анни (с. Кути):
«На свято Святого апостола Андрія Первозваного, ми відслужили молебень біля хреста, який знаходиться поза територією храму, а потім люди пішли на територію храму, де чекали на зустріч, коли закінчиться богослужіння громади Московського Патріархату, для того, щоб на церковному подвір’ї поговорити про подальше вирішення питання. Зокрема, ми пропонуємо представникам Московського Патріархату почергове богослужіння».
Втім, ні тоді, ні в подальшому, запевняють парафіяни, домовитися не вдалося.
ЯРОСЛАВ МОСІЙЧУК, голова парафіяльної ради:
«Церкву будували самі разом. Будівництво храму почалося в 1991 році, закінчилося – в 1997. Гроші здавали, в основному, всі люди. В мене є всі документи від 1991 року, касова книга, в якій записано, хто скільки вніс коштів».
Однак, ніякого силового захоплення храму, запевняють представники Київського Патріархату, не було.
о. МИКОЛАЙ БАБІЙ, благочинний Шумського району:
«Появилося дуже багато неправдивої інформації стосовно ситуації, яка склалася у даному селі Кути Шумського району. Насамперед, було оголошено про те, що громада Київського Патріархату зробила не одну спробу захоплення храму, який на даний час належить громаді Московського Патріархату, що є неправдою, тому що, хто слідкував за цими подіями і в нас є, фактично, відеоматеріали, які зможуть це підтвердити».
Разом з тим, представники громади звинувачують у провокаціях протилежну сторону.
ЯРОСЛАВ МОСІЙЧУК, голова парафіяльної ради:
«Багато було монахів, які представлялися журналістами. Займалися вони, в основному, провокаціями. Провокували. Все це, що вони знімали, викинули в Інтернеті. Це все було змонтовано. Змонтовані всі ці речі наших громадян, зокрема, і моє інтерв’ю, яке я давав. Ще що характерно. Московський Патріархат звернувся до міліції, і сказав, що має бути силовий захват храму. Це було 13. В той день в наше село приїхало більше 50 міліціянтів».
прот. ЄВГЕН ЗАПЛЕТНЮК, сотрудник Тернопільської єпархії УПЦ КП:
«Жоден випадок такого міжконфесійного протистояння не був позитивно сприйнятий віруючими Московського Патріархату. Навпаки, вони завжди чинили нам перепони, робили все для того, щоби даний конфлікт, в будь-якому селі, в будь-якому населеному пункті, де існували такі конфлікти, був якомога більше роздутий. Щоби ще не сталася подія, вже завтра його показали російські ЗМІ. І це для нас дуже важливо – щоби сьогодні як і журналісти, так і суспільство мало правильну думку про те, що відбувається в нашій державі».
Також, запевняють представники громади Київського патріархату, готові відстоювати свою думку в суді.
Читайте нас у Telegram, Viber, Facebook та Instagram: головні новини Тернополя та області.