Кошти на відшкодування витрат на перевезення пільгових категорій населення – знайшли. Минулого тижня депутати Верховної Ради проголосували за внесення відповідних змін до Державного бюджету України на 2016 рік.Тепер лише потрібно, аби їх затвердив Президент.
РОМАН ЗАСТАВНИЙ, народний депутат України:
«Слід сказати, що в цьому році на субсидії було виділено більше 34 мільярдів гривень. А, відповідно, що погодні умови дозволяють передбачити, що ці кошти не будуть використані. І тому 18 лютого Верховною Радою з ініціативи народних депутатів прийнято рішення, щоб частину цих коштів спрямувати саме на пільгові перевезення. Тому можна сказати з впевненістю, що найближчим часом Закон буде підписано, і пільгові перевезення буде відновлено в повному обсязі».
У Тернополі безкоштовно возити пільговиків, до слова, не припиняли.
ІГОР МЕДИНСЬКИЙ, начальник міського управління транспорту, комунікацій та зв’язку:
«Якщо існують на сьогоднішній день закони, які надають право пільгового проїзду великій кількості категорій громадян, то зрозуміло, що являється держава замовником цих пільгових перевезень і, відповідно, що держава має за ці пільгові перевезення здійснювати компенсацію».
Зі слів Ігоря Мединського, у 2015-му Тернопіль отримав з держбюджету близько 20 з половиною мільйонів гривень на компенсацію витрат на пільгові перевезення залізницею, електро- та автотранспортом. Скільки перепаде місту цьогоріч, поки невідомо.
ІГОР МЕДИНСЬКИЙ, начальник міського управління транспорту, комунікацій та зв’язку:
«Десь є такі контрольні цифри, що область вся наша отримає в межах 39 мільйонів 600 тисяч. Спочатку буде засідати комісія, яка вносить пропозиції до бюджету обласного, який розподіл, як його здійснити. І, відповідно, тоді вже на сесії обласної ради цей розподіл буде затверджуватися. Тому сказати, що потрапить в місто – важко сказати».
В міському управлінні транспорту кажуть, за підрахунками, на цей рік Тернополю знадобиться близько 50-ти мільйонів гривень. Загалом же, розповідає Ігор Мединський, як показує практика, кошти зазвичай надходили у розмірі не більше половини від потреби.
ІГОР МЕДИНСЬКИЙ, начальник міського управління транспорту, комунікацій та зв’язку:
«Електротранспорт собі сам за свої кошти, за свої прибутки не може дозволити купити, наприклад, нову техніку, побудувати лінії чи замінити фізично зношені речі, такі як тягові підстанції, лінії електропередач, опори і таке інше. Тобто, це мусить йому допомагати місцевий бюджет».
Чиновник переконаний: альтернативою звичним субвенціям могла би стати адресна грошова допомога. Тоді кожен пільговик вирішуватиме самостійно, на що спрямовувати отримані від держави кошти. Схожі думки і в народного депутата Романа Заставного.
РОМАН ЗАСТАВНИЙ, народний депутат України:
«Ми повинні цей рік потратити на дуже важливу і дуже принципову роботу: щоб всі процеси, які відбуваються, пов’язані і з соціальним захистом, і з пільгами, держава повинна монетизувати. Тобто, кожний громадянин повинен отримати на свій особовий рахунок певну суму коштів, якщо він цього потребує, які повинен використовувати на свій розсуд. Можливо, хтось не хоче їздити на тролейбусі чи на автобусі, і він повинен використати, чи мав би змогу використати ці кошти на власне своє лікування. Тобто, треба дати можливість, щоб люди самостійно визначали, куди використовувати ці кошти, а не спрямовувати на певні просто напрямки».
Загалом, як повідомили в міському управлінні транспорту, в Тернополі пільгами на проїзд у громадському транспорті наразі користується близько 62 з половиною тисяч осіб.
Читайте нас у Telegram, Viber, Facebook та Instagram: головні новини Тернополя та області.