Любителям кермувати автомобілем напідпитку тепер стане скрутніше. У Верховній Раді України ухвалили законопроект, яким розмір штрафів за водіння в нетверезому стані суттєво збільшили.
ОЛЕКСАНДР ЛИЗУН, командир батальйону УПП м. Тернопіль:
«Якщо людина перший раз оформлюється протоколом за керування транспортним засобом в стані алкогольного сп’яніння штраф буде становити 10 тисяч 200 гривень – це 600 неоподаткованих мінімумів і позбавлення права керування транспортним засобом на 1 рік. Якщо протягом 2-х наступних років з моменту винесення мотивованого рішення суду людина ще раз потрапляє в подібну ситуацію, штраф буде становити вже 20 тисяч 400 гривень і позбавлення права керування транспортним засобом вже на 3 роки».
Якщо ж порушника нетверезим впіймають втретє, то штраф становитиме 40 тисяч 800 гривень і він 10 років не мати права керувати транспортним засобом. Тернополяни, з якими ми спілкувалися на цю тему, вважають, такі нововведення повинні вплинути на кермувальників і змінити ситуацію на дорогах на краще. Проте дехто щодо цього має сумніви або ж вважає такі суми штрафів завищеними.
ВАСИЛЬ:
«Ну, не знаю. Як на кого не впливає так своє, свої штрафи мають бути. Напевно, що вряд лі, але боятися будуть, я думаю, що будуть менше пити за кермом. Так думаю. Раніше казали, що п’яний за рульом – це преступнік. Не можна їздити п’яному. Раз не можна – то не можна, дехто цим нехтує, дехто має якісь, може, «плечі», хтось має ще якісь свої думки по цьому поводу».
РОСТИСЛАВ:
«Тому що наші водії, не знаю, п’ють горілку і їдуть. Зараз високі штрафи, зараз тоже є позбавлення на 10 років, но не впливає. Повірте, що не впливає і, напевно, що не вплине».
ОКСАНА:
«Це дуже добре. Мій чоловік сам водій – і він одобрює це. В мене діти водять машину. І я дуже проти нетверезих водіїв».
п. НАДІЯ:
«-Я висловлюю свою думку таку, що це неправильно такий великий штраф, бо люди зараз дуже бідні, не мають грошей, така моя думка. Якось інакше треба прийняти міри, щоб зразу таких сум не давати. Якесь попередження. Моя думка така.
–А є чимало ситуацій, коли водії в нетверезому стані збивають пішоходів або потрапляють в аварії, ДТП…
-Буває. Навіть був випадок, моя дочка, коли вчилася в Тернополі, мені подзвонила і сказала: «Мамо, Ви сьогодні були би мене поховали, бо він їхав на зелене світло».
-І Ви не хочете застосовувати таких покарань до таких водіїв?
-Ну, хочу попередження, щоби штрафи такі великі зразу не давати. Бо діти страждають. Коли він має діти. То так само. Моя думка така».
РОСТИСЛАВ:
«Можливо конфіскація машини, можливо, тюрма, можливо, би вплинуло. І проводити, наприклад, рейди якісь. Нова поліція, вона не зупиняє. Неодноразово сам бачив, як люди п’яні їхали, говорить: «я включаю поворот, їду добре, мене не зупиняють». Треба, може, так, як в світі, робити рейд з застосуванням швидкої, декількох екіпажів і всі машини підряд зупиняти, перевіряти на алкоголь».
ІВАН:
«Та мав би вплинути, якщо до них не доходило, що вони їздили в нетверезому стані і платили, там допусти, три з половиною, і їм нічо не помагало, то треба якось їх наказувати, щоб якось хоча би через щось, через їх кишені, через їхні гроші доходило якось більш краще. От, допустим, зараз 10 тисяч, на наступний раз скільки там, 20 чи скільки? Правильно, заберуть раз 10 тисяч, потім він подивиться – ага, а може, вже не буде. Не поможе 10 візьмуть 20».
В Управлінні патрульної поліції Тернополя наголошують, рішення про те чи повинен кермувальник, на якого склали протокол про водіння в нетверезому стані, сплатити штраф або залишИтись без посвідчення водія – ухвалює суд.
ОЛЕКСАНДР ЛИЗУН, командир батальйону УПП м. Тернопіль:
«За 4 місяці нашої роботи зафіксовано більше як 160 випадків керування транспортними засобами в нетверезому стані. Думаю, що має вплинути позитивно прийняття даних норм закону, оскільки люди, може, якось більш відчувати відповідальність навіть через те, що буде позбавлений права керування транспортним засобом і вже на більші строки, ніж зараз є».
Наразі змінений Закон чекає підпису Президента.
Читайте нас у Telegram, Viber, Facebook та Instagram: головні новини Тернополя та області.