З 1-го грудня у тернопільських тролейбусах зміниться система оплати. Пасажири зможуть оплачувати проїзд як готівкою, так і спеціальними картками. Але всі кондуктори працюватимуть виключно з валідаторами. У «Тернопільелектротрансі» розповідають, деякий час систему випробовували та зізнаються, були і проблемні моменти в роботі.
АНДРІЙ МАСТЮХ, директор КП «Тернопільелектротранс»:
«На сьогоднішній день ми можем сказати про те, що це все усунуто і ми з спокійною душею можем завтра стартувати вже в тій частині, в якій ми об’явили. Тобто, це використання пластикових карт у вигляді проїзних квитків тривалого користування, наслідком чого буде електронний квиток. І продажі одноразових квитків для наших пасажирів за допомогою нашої системи».
Стосовно пунктів продажу та поповнення безконтактних карток, то з 1-го грудня запрацює лише частина із запланованих.
ТЕТЯНА ФУРМАН, начальник сервісного відділу обслуговування АСОП та ОП служби руху КП «Тернопільелектротранс»:
«Попередньо, ми говорили про те, що перша черга пунктів – це 31 і кінцева кількість – це є 80. З 1-го грудня поступово починає роботу 12 пунктів і вони протягом грудня будуть відкриватися у місті. На сьогоднішній день вони розміщені, відповідно до карти тролейбусного руху і покривають всі мікрорайони Тернополя».
Всю, необхідну пасажирам, інформацію щодо тарифних планів та системи оплати можна знайти на офіційному сайті КП «Тернопільелектротранс», в пунктах продажу та поповнення, а також її розмістять в самих тролейбусах.
ТЕТЯНА ФУРМАН, начальник сервісного відділу обслуговування АСОП та ОП служби руху КП «Тернопільелектротранс»:
«Вартість самого носія складає 15 гривень. Тобто, пасажир перший раз, коли придбає проїзний квиток оплачує вартість носія – 15 гривень + вартість обраного тарифного пакету. Вартість розрахована на основі діючого тарифу на проїзд в міському електричному транспорті, ну, і, відповідно, може бути змінена при зміні тарифу. Але якщо ви придбаєте тарифний пакет за цією вартістю, то ви скористаєтесь своїми їздками в повному обсязі, відповідно до терміну дії такого тарифного пакету».
ВІТАЛІЙ ВАСИЛЬКІВ, директор ТОВ «Системний зв’язок»:
«Також існуюча система «Де транспорт» буде містити інформацію про пункти продажу-поповнення, де громадяни зможуть ознайомитись на знайомій вже всім системі «Де транспорт». Подальші етапи розвитку системи дозволять включати туди різні, скажем, додатки, можливості для залучення сервісу паркування і подібних речей. Тобто, що може стати основою для соціальної карти тернополянина».
В міському управлінні транспорту запевняють, з часом планують весь громадський транспорт міста перевести на роботу з автоматизованою систему. Проте наразі чекають відповідних змін у законодавстві.
ІГОР МЕДИНСЬКИЙ, начальник міського управління транспорту, комунікацій та зв’язку:
«Сьогодні законодавча база не готова на державному рівні щодо впровадження і щодо використання електронного квитка, ви знаєте, що тільки в першому читанні у Верховній Раді цей Закон був прийнятий, ще 2 читання чекає. Тому було, наголошую, непросто, не маючи законодавчої бази рухатися вперед для того, щоби не порушуючи закон впровадити, все ж таки, цей електронний квиток в нашому місті. І все ж таки, ми на рівні підзаконодавчих актів, нам вдалося це питання все-таки зірвати з місця, зрушити».
У міській раді кажуть, переваг автоматизованої системи оплати у громадському транспорті чимало.
СЕРГІЙ НАДАЛ, міський голова Тернополя:
«По-перше, ми будем бачити реальний облік всіх пасажирів, по кожній зупинці. Тому що квиток буде показувати в режимі онлайн скільки знаходиться пасажирів в той чи інший час в кожному тролейбусі. Ми унеможливим факт підробки квитків і продажу лівих квитків, які не зареєстровані. Ми покажем реальну виручку всіх перевізників, не тільки тролейбусного депо, а й маршрутчиків і зможем вирахувати реальну собівартість і рентабельність».
До того ж, після прийняття Закону, можна буде бачити реальну картину з перевезенням пільговиків. А це дуже важливо, пояснює Сергій Надал, адже перевезення пільгових категорій компенсовують з міського бюджету.
Читайте нас у Telegram, Viber, Facebook та Instagram: головні новини Тернополя та області.