Цьогорічне суттєве підвищення мінімальної заробітної плати потягне за собою і зростання вартості комунальних послуг. Оскільки останні зміни у відповідні документи у нашому місті вносились в 2015-му році, то зараз в управлінні ЖКГ працюють над корегуванням тарифів. Адже тоді мінімальну заробітну плату закладали у розмірі 1218 гривень, зараз ця сумавиросла у більш, як 2,5 рази.
НАДІЯ КРАВЕЦЬ, нач. фінансово-бухгалтерського відділу управління ЖКГ:
«Самі розумієте, що це ріст на 262,7%. Цей ріст приводить до того, що потрібно корегувати тарифи. Електроенергію також ми мусимо скорегувати, тому що в прийнятих корегуючи тарифах в 2015-му році була електроенергія 0,63 грн. Зараз, скажемо, з 1-го січня вона – 1,29. Так само вона буде зростати і на протязі року».
Корегування проводитимуть лише по цих 2-х показниках. Проте, варто готуватись і до зростання вартості інших послуг обслуговуючих підприємств. Адже всі вони мають працівників, яким потрібно оплачувати роботу.
НАДІЯ КРАВЕЦЬ, нач. фінансово-бухгалтерського відділу управління ЖКГ:
«Заробітна плата є у всіх структурах витрат. Є в ліфтах, ну, і так далі. Значить, приведе до збільшення інших статей витрат. Отже, запропонований тариф, як я маю розрахунки підприємств, уже на сьогоднішній день приблизно є коефіцієнт 2».
Тобто, обслуговування будинків, споруд і прибудинкових територій, за попередніми підрахунками, обходитиметься тернополянам приблизно у 5 гривень за квадратний метр. В управлінні ЖКГ розповідають, підвищення тарифів не відчують ті, хто отримує субсидії. Адже перерахунок проводитимуть автоматично.
НАДІЯ КРАВЕЦЬ, нач. фінансово-бухгалтерського відділу управління ЖКГ:
«На сьогоднішній день є вже опубліковані дані тарифи. Корегуючий тариф є опублікований і приблизно в 20-х числах січня будемо подавати проект рішень на засідання виконавчого комітету».
Оскільки за січень підприємства вже оплачуватимуть працю своїх робітників за новими нормами, а тарифи ще не зросли, то різниця відіб’ється збитковістю на обслуговуючих підприємствах. Наразі, каже, Надія Кравець, по місту це близько мільйона гривень. З фінансовою проблемою зіткнулись і представники ОСББ.
СЕРГІЙ ЛУПАК, керівник громадської спілки «Рада голів ОСББ»:
«Якщо раніше в нас, наприклад, двірник мав мінімальну зарплату відносно площі, то на даний момент, не дивлячись яка площа, вона має мати не менше 3200. Є будинки різні. Є будинки, де велика площа, тобто, можна перекрити, не піднімаючи, а є будинки невеличкі. Наприклад, в мене один з будинків, де я голова ОСББ, загальна площа і сума нарахувань на даний момент становить 3500. Як можна дати двірнику 3200, якщо тоді нічого не лишається».
Щоб підняти суму внесків представники ОСББ, яких в Тернополі, до речі, є майже чотири з половиною сотні, також чекають рішення виконавчого комітету.
СЕРГІЙ ЛУПАК, керівник громадської спілки «Рада голів ОСББ»:
«Ми маєм право підняти внески. Але нам пільги та субсидії будуть відшкодовуватися, згідно з Законом, відносно найбільшого рівня внесків, затвердженого на територіальній одиниці, тобто, в місті Тернополі. Якщо ми зараз можемо піднести до 3-х гривень, значить тоді нам пільги та субсидії будуть відшкодовуватися на рівні 2,44. Як мені відомо стало, що фактично, підняття в Тернополі внесків буде з 1-го лютого».
Читайте нас у Telegram, Viber, Facebook та Instagram: головні новини Тернополя та області.