Впродовж 3-х днів у Тернополі працювали представники громадських організацій, які займаються дослідженням безпеки на дорогах в різних містах України та розробкою пропозицій для підвищення комфорту та культури дорожнього руху.
ВІКТОР КОЗОРІЗ, віце-президент ГО «Товариство учасників дорожнього руху», голова ГС «Захист пішоходів»:
«Ми ходили вулицями міста, спілкувалися з водіями, таксистами, простими перехожими, що вони про це думають. Ми зустрічалися з чиновниками міської ради, з членами комісії міської з безпеки дорожнього руху. І з’ясували, що реально в Тернополі багато робиться для безпеки дорожнього руху. Але разом з тим, очевидно, немає системної роботи в галузі безпеки дорожнього руху, яка була б спрямована на запобігання ДТП і зменшенню кількості потерпілих і травмованих осіб».
Спеціалісти зазначають, велике значення має соціальна реклама на тему дорожнього руху, якої у Тернополі, як виявилось, немає.
ВІКТОР КОЗОРІЗ, віце-президент ГО «Товариство учасників дорожнього руху», голова ГС «Захист пішоходів»:
«Ми не побачили в місті жодного банера, чи рекламного біг-борда, зверненого до водія: «Водій, пропусти пішохода», «Пішоходи, переходьте дорогу тільки на позначених пішохідних переходах». Така системна реклама – вона має бути, вона приносить свій ефект. 80% усіх ДТП трапляються саме через помилку, неправильну поведінку людини: водія, пішохода, велосипедиста. Або через свідоме порушення ПДР. Це ще один напрямок, який ми рекомендували міській комісії врахувати».
Тобто, має бути розроблена система пропаганди, спрямована на виховання культури учасників дорожнього руху. Помітили активісти у Тернополі і те, що чимало знаків змонтовані на світлофорних опорах, тому їх не завжди видно водіям. Також увагу радять звернути на знаки пішохідних переходів, адже іноді вони повернуті не до водіїв, а лише до пішоходів.
ВІКТОР КОЗОРІЗ, віце-президент ГО «Товариство учасників дорожнього руху», голова ГС «Захист пішоходів»:
«Тобто, у більшості міст – знаки будуються на виносних таких кронштейнах, коли вони нависають над дорогою і водіям їх дуже видно. В Тернополі чомусь склалася, мабуть, давно вже практика, що легше і дешевше вішати на опорі. Але, от, наприклад, на зупинці «Готель «Галичина», ми побачили, коли зупинка, такі знаки змонтовані на світловій опорі, а зупинка громадського транспорту, яка там знаходиться, повністю перекриває видимість цих знаків. Дуже багато знаків, які просто розвернуті, ну, не зрозуміло в який бік. Тобто, ми зрозуміли, що, ну, немає служби, яка б опікувалася саме знаковим господарством».
В першу чергу, діяльність комісії, яка працюватиме у цьому напрямку має бути зорієнтована на розробку та затвердження міської програми організації безпеки дорожнього руху. Це, до речі, не лише рекомендація спеціалістів з Харкова, а й вимога Закону про дорожній рух.
ВІКТОР КОЗОРІЗ, віце-президент ГО «Товариство учасників дорожнього руху», голова ГС «Захист пішоходів»:
«Але ця комісія має збиратися регулярно, системно. Її діяльність повинна бути відкритою. І до складу комісії мають входити не тільки чиновники. А водії, пішоходи – вони більше бачать. Їх треба навчити, орієнтувати на виявлення таких місць і з ними працювати. От, ми хотіли, щоб у Тернополі теж така була взаємодія влади і громадськості, щоб громадськість входила у комісію, щоб її думка враховувалась і нам здалося, що нас почули».
За даними Управління патрульної поліції за останній тиждень у Тернополі трапилось близько 30-ти дорожньо-транспортних пригод. Три з них – з потерпілими.
Читайте нас у Telegram, Viber, Facebook та Instagram: головні новини Тернополя та області.