Щороку 15 березня – світ відзначає День захисту прав споживачів. В рамках цього дня у місті організували тематичну акцію, першочергова мета якої – нагадати тернополянам про права споживачів. Деталі у сюжеті.
Головне управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області спільно з управлінням захисту споживачів сьогодні на Театральному майдані організували акцію. Працівники цієї сфери пояснювали перехожим права споживачів, закликали не боятися звертатися у відповідні служби, аби домогтися свого і дарували спеціальні пам’ятки.
ВАСИЛЬ ХОМІНЕЦЬ, начальник Головного управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області
«Це свято взагалі має довгу історію. 1961 року американський президент Кеннеді в зверненні до Конгресу сказав, що споживачі повинні захищати свої права і мати право на безпеку харчових продуктів, на інформацію, на захист своїх прав, на звернення до суду. А з 1983 року Генеральна Асамблея ООН затвердила як міжнародний день. Тому сьогодні ми робимо крім іншого, в нас є ще ряд інших прав, в тому числі і на споживацьку освіту, ми сьогодні хочемо нагадати нашим жителям про їхні права і у випадку цього, щоб вони знали куди звертатися, знали свої права, знали свої обов’язки і мали правову освіту по цьому питанню».
Людям, потрібно пам’ятати, наголошує Василь Хомінець, про те, що вони мають право обміняти, до прикладу, непродовольчий товар належної якості, якщо продукція не задовольнила споживача і не може бути використана ним за призначенням. Протягом 14-ти днів споживач має повне право обміняти товар, однак лише при наявності чеку.
ТЕТЯНА ТРІНЬКА-ЯВОРСЬКА, начальник управління захисту споживачів ГУ Держпродспоживслужби в області
«Чи це дорога покупка, чи це дешева, бажано би вимагати чек, як доказ придбання даного товару. Якщо ж склалась якась така ситуація, щодо повернення того і іншого товару, то в першу чергу потрібно написати заяву до суб’єкта господарювання, які саме права він порушив і свої вимоги, що вони хочуть, чи вони хочуть повернути товар, обміняти на інший, чи вони хочуть повернути кошти і вже в такому випадку, коли це відбувається, або відмовляють в захисті їхніх прав, то вже в цьому випадку, вони мають право звернутися в управління захисту споживачів.
Окрім того, додає пані Тетяна, споживачі мають право залишити запис і в книзі скарг та пропозицій, яка повинна бути у кожному магазині. Пізніше це може послужити доказом того, що права споживача були дійсно порушені.
Однак, не усі товари підлягають обміну, навіть при наявності чеку, збереженого товарного вигляду та споживчих властивостей, наголошує Тетяна Трінька-Яворська. Серед них спідня білизна, книги, аерозолі, засоби особистої гігієни тощо.
Тернополяни, яких ми запитали, кажуть, свої права, як споживачів знають, однак захищати їх з допомогою відповідної служби їм поки не доводилось.
НАДІЯ ЙОСИПІВНА, тернополянка
«Ні не приходилось, бо не було таких проблем. – Завжди берете чеки, коли купуєте товар? – Ні, не завжди. – Чому? – Ви знаєте, було так, що треба було звернутися, бо товар був поганий і вони по комп’ютеру все це перевірили і мені продукт поміняли, а потім я сказала, все дівчатка, я беру кожен раз чек. А так, в магазинах я не беру».
СЕРГІЙ ВАСИЛЬОВИЧ, тернополянин
«Ні, я не воював, чесно кажучи. Були, коли я передумав, мені розказували про одну річ, а коли я приїхав додому, вона мала іншу модифікацію і я її замінив, без проблем. – А мали чек? – Звісно. – Чи завжди берете чек, купуючи товар будь-який? – Обов’язково треба брати чек, бо інакше нічого не вийде, ніхто не буде нічого міняти. На заході це вже звично, вони взагалі зберігають чеки за пару років, в нас це не так звично, але це треба контролювати себе, тим більше, що дійсно є багато випадків, коли виникає ситуація. Всім бажаю класних товарів і ніяких проблем».
Зазначимо, за майже рік діяльності управління у справах захисту прав споживачів області, туди надійшло близько сотні письмових і двохсот усних звернень.
Читайте нас у Telegram, Viber, Facebook та Instagram: головні новини Тернополя та області.