Як мимовільно не нашкодити воїну. У захисників, які перебувають на фронті чи повернулися із зони бойових дій, часто проявляються зміни у світосприйнятті, поведінці. Наша журналістка поспілкувалася із психологинями, аби дізнатися як коректно спілкуватися із військовими і які необережні запитання можуть завдати їм болю.
Війна змінює людей. І цивільних, і військовослужбовців, які перебувають на лінії фронту. За даними психологів 98% захисників, які повернуться із зони бойових дій, змінять своє світосприйняття та поведінку. Втім спілкуватися із військовими треба коректно, аби не завдати їм болю необережним зауваженням чи запитанням.
Так, аналітично орієнтована психологиня Олена Скала відзначає: важливо не критикувати захисника, не зазначати “а я б зробив так”, не давати своїх порад.
Важливо своїми словами і емоціями не нашкодити. Зокрема, психологи виокремлюють ряд запитань, яких не варто ставити захисникам. І перше – “Чи ти вбивав”.
“Якщо людина питає заради цікавості, це дуже боляче для військовослужбовців. А ще військовим дуже не подобаються оці наші підбадьорювання “тримайся”, або “бережи себе”. Натомість варто сказати “Я за тебе молюся”, — пояснює докторка психологічних наук Марина Орап.
Також не варто вживати при розмові із військовими фразу “Я тебе розумію”, каже Марина Орап. Адже захисники вкрай негативно на неї реагують.
Більше порад психологинь, а також кілька зауважень від військовослужбовця Валерія Чоботаря — у сюжеті.
Читайте нас у Telegram, Viber, Facebook та Instagram: головні новини Тернополя та області.