Складність чи полегшення? З 1 грудня зміни чекають на волонтерів, які займаються ввезенням гуманітарної допомоги з-за кордону. Тепер вся інформація буде оцифрована, реєстр — автоматизований. Завозити гуманітарну допомогу можна буде вже без гарантійного листа. Чому запровадили нововведення і що про них кажуть тернопільські волонтери — дізнавайтеся.
Зміни для волонтерів стартують 1 грудня. Йдеться про тих, хто займається ввезенням гумдопомоги через кордони. Тепер вся інформація буде оцифрована, реєстр — автоматизований, а завозити гуманітарну допомогу можна буде вже без гарантійного листа. Відповідні зміни були затверджені постановою Кабміну.Тож що нового — дізнавалися наші журналісти.
Серед основних змін — впровадження веб-платформи, де організації, які збираються ввезти гуманітарну допомогу, зможуть авторизуватись, сформувати та подати декларацію. Згодом отримати унікальний код, за яким митники мають пропустити вантаж. Запровадять і систему автоматичних звітів, і організація, яка завезла гуманітарну допомогу має його сформувати. Таким чином ввезення “гуманітарки” стане можливим без гарантійних листів.
Головна мета нововведень — прозорість і зручність. Як відзначив заступник міністра соціальної політики України Назар Танасишин, це контроль, зокрема, й для держави. Кожен громадянин зможе бачити рух гуманітарної допомоги з моменту перетину кордону до моменту, коли вона буде розподілена.
Тож з 1 грудня процес виглядатиме так — сформував декларацію, відправив на митницю у електронному вигляді, а далі у відкритому доступі можна прослідкувати як волонтер завозить та розподіляє гуманітарну допомогу.
Ті, хто найбільш дотичні до змін, кажуть, якщо така постанова запрацює — це добре, проте її реалізацію потрібно покращувати. Думки тернопільських волонтерів про нововведення — у сюжеті.
Читайте нас у Telegram, Viber, Facebook та Instagram: головні новини Тернополя та області.