Комунальне підприємство «Тернопільелектротранс» практично готове до введення безконтактної системи оплати за проїзд. Програмне забезпечення вже встановили та закупили частину необхідного обладнання.
ІГОР МЕДИНСЬКИЙ, начальник управління транспорту, комунікацій та зв’язку міськради:
«На сьогоднішній день, по 14 році, для програми АСОПіОП, тобто для цього, як ми називаємо, електронного квитка, використано в межах 250 тисяч гривень. Але є потреба використання значно більша. Тому що в кожному транспортному засобі, поки що це – в тролейбусах потрібно, щоби це обладнання було».
Після введення автоматизованої системи оплати пасажири тролейбусів розплачуватимуться за проїзд картками, подібними до банківських. Гроші з них зніматиме спеціальний пристрій. Виготовити картки, каже Андрій Мастюх, повинен постачальник обладнання.
АНДРІЙ МАСТЮХ, директор КП «Тернопільелектротранс»:
«Карточки будуть виготовлятися під окремі виділені кошти. Або з соціального забезпечення, або це буде розраховано в те, що в розрахунку проїзду, тобто, картка буде видаватися не менше, як на 10 їздок, а вартість буде входити вже в це. Ми розрахували для того, щоб це не було накладно для пасажира. Тобто, ви маєте взяти цю картку на 10 їздок, а далі собі поповнюйте, по 1, по 2 їздки».
Знайти таку картку, запевняють в електротрансі, буде нескладно. Самі ж нововведення впроваджуватимуть поступово, відтак, кондуктори без роботи не залишаться.
АНДРІЙ МАСТЮХ, директор КП «Тернопільелектротранс»:
«Прилади самі будуть у кондукторів. Для того, щоб ми навчили населення, що є вже ця система. Щоб ми не проводили скорочення, бо це 120 чоловік, при сьогоднішній ситуації в державі, – на вулицю. Тобто, ми залишаємо і штат працівників, і запроваджуємо систему. А далі вже, після того, на протязі декількох років, люди привикнуть до того, що це є, ми тоді зможемо або перепрофілювати наших працівників, в свій час, або будемо думати, що далі робити».
Автоматизованої системи оплати, переконані в міськраді, допоможе побачити реальний пасажиропотік та дохід, вирахувати об’єктивні тарифи. Та й якість надання послуг, вважають чиновники, покращиться. Втім, чи не єдине, що поки що не дозволяє запровадити таку систему – це деякі нюанси в українському законодавстві.
ІГОР МЕДИНСЬКИЙ, начальник управління транспорту, комунікацій та зв’язку міськради:
«Діюче законодавство, фактично і практично, не дозволяє використовувати електронний, так званий, квиток. Тому вже декілька разів міська рада зверталася як до міністра профільного, так і до Кабміну, так і в Верховну Раду, для того, щоби внести зміни і доповнення до окремих законів. Для того, щоб можна було використовувати цей електронний квиток. Потреба в цьому є абсолютна і в цьому електронному квитку, зацікавлений не тільки наш електричний транспорт, але і автотранспорт».
Поки відповідні зміни до законодавства не вступлять в силу, наявне зраз обладнання хочуть протестувати – щоб, коли буде можливість, система працювала без проблем. Вже з нового року мають намір почергово на кожному маршруті, оскільки пристроїв нараз є 5, ознайомлювати з роботою системи пасажирів та кондукторів.
Читайте нас у Telegram, Viber, Facebook та Instagram: головні новини Тернополя та області.