Тернопільський аеропорт на крок ближчий до повноцінної роботи. В обласній раді розповідають: вже є розпорядження облдержадміністрації про затвердження проекту землеустрою щодо відведення обласному комунальному підприємству «Тернопільавіаавтотранс» ділянок на території Смиковецької сільської ради.
ВАСИЛЬ ДЕРЕВЛЯНИЙ, перший заступник голови Тернопільської облради:
«Надати Тернопільському обласному комунальному підприємству «Фірма «Тернопільавіатранс» в постійне користування земельні ділянки загальною площею 156,6189 га для розміщення та експлуатації будівель і споруд авіаційного транспорту за рахунок земель, які знаходяться в його користуванні».
Отримав аеропорт і потрібні сертифікати.
ВАСИЛЬ ДЕРЕВЛЯНИЙ, перший заступник голови Тернопільської облради:
«На сьогоднішній день ми маємо сертифікат аеродрому. Ми маємо сертифікат Служби авіаційної безпеки. І ми маємо додаток до сертифіката, де розписується повністю все, що це, аеродром, все-все повністю».
Аби отримати документи, довелося виконати низку вимог, розповідає директор комунального підприємства «Тернопільавіаавтотранс» Юрій Малецький.
ЮРІЙ МАЛЕЦЬКИЙ, директор обласного комунального підприємства «Фірма «Тернопільавіаавтотранс»:
«Наприклад, сертифікат Служби авіаційної безпеки вимагає в штатному розкладі наявність 18-20 штатних працівників, які мають відповідні сертифікати про навчання. Потрібно було перед тим провчити персонал. Потрібно було організувати і контрольно-пропускні пункти, і технологію здійснення контролю багажу».
Також, серед іншого, залатали вибоїни на злітній смузі, зробили маркування. Крім того, розробили і низку проектів, два з яких претендують на кошти з Фонду регіонального розвитку.
ЮРІЙ МАЛЕЦЬКИЙ, директор обласного комунального підприємства «Фірма «Тернопільавіаавтотранс»:
«Проект реконструкції даху і проект по утепленню фасадів і зовнішній вигляд приміщення аеровокзалу. Ще один проект ми зробили і обласна рада виділила кошти, а воно стояло як одним із пунктів до цього сертифікату – заміна існуючої огорожі, у відповідності до вимог Державіаслужби, на довжині 800 метрів. Ми робимо 1200 метрів заміни огорожі на бетон».
Наразі, розповідає Юрій Малецький, тривають перемовини з авіакомпаніями. Якщо говорити про внутрішні рейси, то, стверджує директор підприємства, аеропорт може приймати їх хоч завтра. Що ж стосується європейського напрямку, то тут ситуація складніша. Адже потрібно привести до ладу руліжну доріжку.
ЮРІЙ МАЛЕЦЬКИЙ, директор обласного комунального підприємства «Фірма «Тернопільавіаавтотранс»:
«Вона побудована ще у 1984 році і потребує заміни поверхні аеродромного покриття десь на довжині 2 кілометрів. Тому що специфіка цих літаків, які здійснюють європейське сполучення, – низьке розташування двигунів. Тому є небезпечно пускати їх зараз по існуючій доріжці. Якщо АН-24, в нього двигун на висоті, скажем так, 2-2,5 метри, то Боїнг-737 – це 56 сантиметрів від поверхні землі».
Планів попереду чимало, хоча, офіційно відкритим аеропорт буде вже з 6 грудня. В облраді тим часом, зі слів Василя Деревляного, готують програму підтримки аеропорту. Після її затвердження мають намір звертатися за допомогою і до Кабміну.
Читайте нас у Telegram, Viber, Facebook та Instagram: головні новини Тернополя та області.