Пастка для врожаю. На Тернопільщині елеватори переповнені зерном, а надлишок, який підприємці могли б продавати, простоює просто неба. Першим про зерновий колапс заявив на своїй сторінці у Фейсбук власник Збаразького комбінату хлібопродуктів Олександр Шпак.
Він зазначив, що зараз жнива на самому піку. І колгоспник чи фермер, не може лишити зерно в полі. Склади в них вже повні, вони здають зерно комбінату. Тут не можуть відмовити в прийомці зерна, адже тоді люди будуть змушені викинути його в поле.
Ситуація, в яку потрапив український хліб, така. Підприємці скуповують зерно у аграріїв, витрачають на це гроші. Потім вони укладають контракти, договори на продаж чи експорт пшениці, в портах на підході кораблі, на які розраховували вантажити це зерно, а його неможливо просто доставити. Єдиний транспорт для такого масштабу зерна – товарні вагони. Це і є та проміжна проблемна ланка, переконаний Олександр Шпак.
В царині залізничних шляхів Укрзалізниця – монополіст. Тому альтернативних варіантів транспортування немає. Щодня, за словами Олександра Шпака, його підприємство готове завантажувати щонайменше півтори сотні вагонів. Але колії у розпал жнив – порожні.
Грошові збитки – це, здавалось би, втрати лише підприємців. Але насправді таку затримку від Укрзалізниці може відчути пересічний українець вже восени, коли купуватиме ХЛІБ.
Офіційних пояснень від Укрзалізниці про затримки локомотивів та вагонів на станціях, підприємці не дочекались ні напередодні жнив, ні тепер.
Щоб дізнатися більше, ми надіслали інфозапит до Укрзалізниці. Готові почути та оприлюднити їхню точку зору у наших наступних матеріалах
Читайте нас у Telegram, Viber, Facebook та Instagram: головні новини Тернополя та області.