Скандальний моніторинг якості загальної середньої освіти серед учнів 5-х та 10-х класів розпочнеться уже цього тижня. Проте невдоволення серед громадськості все ще не вщухає. Батьки школярів не задоволені тим, що не відриваючись від навчальної програми, їхнім дітям доведеться хвилюватися ще й через перевірку знань. Крім того, вони не розуміють, чому через шкільний моніторинг мають витрачати кругленьку суму на книжки. Серед тих, хто проти оцінювання, і батько тернопільської п’ятикласниці Андрій Куліковський. Чоловік каже: дітей перевіряли, коли ті закінчували 4-й клас. Навіщо ще раз екзаменувати учнів він не розуміє, адже вони провчилися у старшій школі лише два місяці.
Андрій Куліковський, батько тернопільської п’ятикласниці:
«Батьки не задоволені дуже, вкрай не задоволені, що таку нагрузку для дітей дають і пока не знаємо, як то буде дальше воно».
Не в захваті від ініціативи Міносвіти й педагоги. Моніторинг явище хороше, але за умови, що його проводять в розумних межах, каже директор школи-ліцею №6 Олександр Остапчук. Він додає, ця перевірка знань виникла невідомо з чого і її організація та проведення не викликає довіри.
Олександр Остапчук, директор ТНВК «Школа-ліцей №6 ім. Назарія Яремчука»:
«При проведенні цього моніторингу повинні бути тільки вчителі тої чи іншої школи, то, зрозуміло, що ніякої об’єктивності він носити не буде. Але разом з тим, ми всі оцінили масштаби грошей, які можна заробити на моніторингу за допомогою книг, які потрібно придбати».
Олександр Остапчук розповідає, що спершу повідомили, що книжки потрібно придбати кожному учневі окремо. Бо в них є сторінки, які потрібно заповнювати, а приймаються лише їх оригінали. Проте згодом, цю вимогу пом’якшили і дозволили присилати копії. Тому потреба купувати книжки кожній дитині окремо відпала і школи почали шукати власні шляхи здешевлення моніторингу.
Олександр Остапчук, директор ТНВК «Школа-ліцей №6 ім. Назарія Яремчука»:
«Зокрема, на класи купляється 2,3 або 4 книжечки. Це не великі гроші, це орієнтовно по 2 по 3 гривні – це не страшно. І, відповідно, будемо проводити моніторинг уже так, як написано в документах. Ну позитив, який в цьому, бо завжди треба шукати позитив, ці книжечки пригодяться в подальшій роботі. Там, все-таки, є завдання, які необхідні для наших дітей, щоб вони краще знали той чи інший предмет».
Хвилює педагога також те, хто аналізуватиме та оцінюватиме дитячі роботи. Адже кількість завдань, які будуть на моніторингу, приблизно, дорівнює зовнішньому незалежному оцінюванню. А це – чимало роботи. І, найгірше, у всьому цьому, каже директор, це те, що освітянам не пояснюють, яка мета цієї перевірки знань, а на неї піде майже місяць і доведеться вносити зміни в розклад уроків.
Читайте нас у Telegram, Viber, Facebook та Instagram: головні новини Тернополя та області.