Закон України “Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку” передбачає, що до 1-го липня наступного року мешканці багатоповерхівок повинні визначитися із обслуговуючим підприємством. Проте в Тернополі, через це великих змін не буде, запевняють у міській раді.
ВЛАДИСЛАВ СТЕМКОВСЬКИЙ, заступник міського голови Тернополя:
«В нас немає комунальних, державних, так званих, ЖЕКів. Тому що зміна вже відбулася, реформа по місту Тернополю. Натомість для інших міст це надзвичайно актуально, тому що люди були, як вони кажуть, в рабстві. Заручники були комунальних ЖЕКів. Комунальні ЖЕКи – це така колгоспна була система, і в кінці року в них завжди купа проблем, заборгованість по зарплаті, проблеми по сплаті податків, завжди бюджет вкінці року дає їм дотації окремо. Фінансову підтримку і так далі».
Владислав Стемковський пояснює, ліквідовувати житлово-комунальні підприємства у нашому місті почали близько 10-ти років тому, і всі багатоквартирні будинки поступово перевели на баланс приватних підприємств. А минулого року вже завершили всі юридичні аспекти в цих питаннях.
ВЛАДИСЛАВ СТЕМКОВСЬКИЙ, заступник міського голови Тернополя:
«Коли ЖЕКи приватні, коли підприємства приватні, то, як правило, немає заборгованості по зарплаті, вони доходи і витрати свої балансують, тобто витрати йдуть відповідно до доходів і вони не працюють в збиток».
Великих обслуговуючих підприємств у Тернополі є 14 і вони підпорядковуються виконавчим органам міської ради. Ще 10 – дрібніших, відповідають самі за себе. Є й близько двохсот об’єднань співвласників багатоквартирних будинків. Проте, якщо окремо говорити про ОСББ, то в ідеалі, каже Владислав Стемковський, вони планувались не як господарюючі суб’єкти, а як представники жителів та замовники певних послуг для будинку.
ВЛАДИСЛАВ СТЕМКОВСЬКИЙ, заступник міського голови Тернополя:
«Насправді ідею законодавець закладав трошки іншу. Тому ідеальна модель, ідеальна, яка повинна була бути – є репрезентант інтересів співвласників багатоквартирного будинку – це ОСББ, далі є функція управління, управителя, управління це теж робота, теж діяльність, вона може виконуватись ОСББ самостійно, а може наймати управляючу компанію, і далі є виконавець послуг – той, хто здійснює управління будинку, якщо він буде і виконувати послуги, то це буде конфлікт інтересів».
Але якщо ОСББ, окрім управлінської, добре справляється і з виконавчою функцією – то це не є проблемою, запевняють у міській раді. У жителів ж тих, будинків, які мають претензії до своїх обслуговуючих підприємств, є можливість обрати собі інші.
ВЛАДИСЛАВ СТЕМКОВСЬКИЙ, заступник міського голови Тернополя:
«На сьогоднішній день в Тернополі працюють і діють приватні підприємства, які обслуговують багатоповерховий житловий фонд. І, мешканці Тернополя, якщо вам не подобається якість роботи балансоутримувача, того підприємства, яке обслуговує цей будинок – вони протягом декількох тижнів можуть змінити дане підприємство. Створити ОСББ, написати заяву в виконавчий комітет, поміняти балансоутримувача. Це робиться дуже швидко, дуже просто і такі прецеденти в нас вже були».
Для будинків, від жителів яких відповідних заяв до 1-го липня 2016 року не буде, виконавчий комітет обслуговуючі підприємства призначатиме самостійно. Але, запевняють у міській раді, на відгуки та пропозиції тернополян, увагу звертатимуть обов’язково.
Читайте нас у Telegram, Viber, Facebook та Instagram: головні новини Тернополя та області.