Як розподіляються обов’язками між ОСББ та комунальниками, як утеплити будинок, яка процедура закріплення земельних ділянок та ще чимало іншого. Приблизно раз в місяць представники тернопільських об’єднань співвласників багатоквартирних будинків збираються разом, аби обговорити актуальні питання, дізнатися щось нове та поділитися власним досвідом.
Заступник голови одного з ОСББ розповідає: об’єднання створили через, на їхню думку, незадовільне виконання своїх обов’язків обслуговуючим підприємством. Відтоді, запевняє чоловік, чимало змінилося на краще.
ВАСИЛЬ РЕЙКО, заступник голови ОСББ «Щаслива підкова»:
«Після створення ОСББ змінилося те, що люди розуміють, що крім них тим ніхто займатись не буде. Всі розуміють, що це є їхній будинок, їхня територія, їхній майданчик. Тобто, смітити стали менше, це дійсно так. Певними зусиллями, гуртом, ми добиваємося, щоб кран демонтували з нашого майданчика, який стоїть вже п’ятий рік. Ну і інші речі, які відбуваються. Тобто, справ, які треба вирішувати, дуже багато. Але впораємся, працюєм».
Створювати чи не створювати об’єднання співвласників – питання наразі актуальне. Визначитися, хто займатиметься обслуговуванням їхнього будинку, тернополяни повинні до 1 липня. Якщо рішення мешканців – ОСББ, то, насамперед, слід зібрати ініціативну групу.
СЕРГІЙ ЛУПАК, голова Громадської спілки «Рада голів ОСББ»:
«Потрібно організувати ініціативну групу, щоб були три людини з будинку, які хочуть зробити зміни і які наполегливі в цьому. І далі йде державна реєстрація, береться перелік співвласників свого будинку, організовуються збори, за 15 днів, по закону. Проводяться збори, потім йде реєстрація. Ну, процедуру, кажу, ми завжди на своїх тематичних зустрічах розказуємо, надаємо копії статутних документів, в яку інстанцію, куди, покроково, звертатися».
Стимулювати фінансово тих мешканців, які готові брати на себе відповідальність по утриманні свого будинку, готові у міській раді. Програму підтримки ОСББ на останній сесії схвалили депутати.
ІВАН СОРОКОЛІТ, депутат Тернопільської міської ради:
«Якщо коротко, то ця програма є певними правилами та алгоритмом претендування тих чи інших будинків на пряму фінансову підтримку з боку міської ради. Коли є орган самоорганізації, то ми раз в рік, тому що програма передбачає, що багаторазово звертатися не можна, але разово ми можемо підставити плече і вирішиться питання: поміняти десь вікна, поміняти вхідні двері в під’їзд, поміняти десь частину бордюрів».
До слова, наступні навчання для представників ОСББ мають намір провести 4 лютого у міській раді.
Читайте нас у Telegram, Viber, Facebook та Instagram: головні новини Тернополя та області.