З ініціативи народних депутатів, які у парламенті представляють нашу область, минулих вихідних провели виїзне засідання Комітету Верховної Ради України з питань транспорту і зв’язку. Голова облдержадміністрації Степан Барна зазначає, це дасть можливість по-іншому подивитись на бюджетне фінансування транспортної галузі Тернопільщини.
СТЕПАН БАРНА, голова Тернопільської ОДА:
«Коли не буде ситуація складатися так: що при розподілі доріг на Франківську область, де 2,5 тисячі кілометрів виділятися 400 мільйонів гривень, а на Тернопільську область, в якій майже 5 тисяч кілометрів доріг – виділятиметься 70 мільйонів гривень. Я сподіваюсь, що за рахунок інших ресурсів, ми виправим цю ситуацію і покажем, що ми здатні спільно з вашим комітетом, з нашим комітетом вирішити проблему доріг Тернопільської області».
Щодо фінансового забезпечення, то голова транспортного комітету запевнив – цьогорічний розподіл коштів на інфраструктуру Тернопільщини переглядатимуть.
ЯРОСЛАВ ДУБНЕВИЧ, голова комітету Верховної Ради України з питань транспорту:
«Постанова, яка прийнята попереднім Урядом – це перші кошти, які були розприділенні з державного бюджету. Зараз готовиться ще 2 постанови – це розприділення коштів, які були залучені під єврооблігації, які залишилися в сумі 3 мільярди 567 мільйонів, а також кошти, які звільняться в державному бюджеті після рефінансування, реструктуризації боргових зобов’язань перед банками Укравтодору».
Голова комітету зазначив, важливо, щоби бюджеті кошти використовували раціонально.
ЯРОСЛАВ ДУБНЕВИЧ, голова комітету Верховної Ради України з питань транспорту:
«Щоб мінімум коштів використовувалось на ямковий ремонт, тому що він не дає доброго результату, а кошти щоби направлялися на середньо-поточний та капітальний ремонт. Тому що ми з вами всі бачили протягом десятків років, коли дорожники виходили ремонтувати дорогу в ті дні, коли падав сніг і дощ. І основним їхнім знаряддям було – це бочка зі смолою і чайник, яким вони поливали ці ямки».
Здивувало Ярослава Дубневича те, що Тернопільський аеропорт не працює, адже каже, там, на диво добре, збереглася злітна смуга.
ЯРОСЛАВ ДУБНЕВИЧ, голова комітету Верховної Ради України з питань транспорту:
«Для нас дивно, що в минулому році, з виділених коштів – 2,5 мільйона, які були виділені з обласного бюджету, кошти були першочергово направлені не на ремонт даху, який протікає. Ми прекрасно розуміємо, що була величезна заборгованість по зарплаті минулих років – так, це першочергово, що потрібно було закрити, але кошти, які залишалися, потрібно було направити і використати по-господарськи».
РОМАН ЗАСТАВНИЙ, народний депутат України:
«В принципі, ми, по великому рахунку, бачим, хоча б якусь мінімальну перспективу, що цей аеропорт може запрацювати в декількох напрямках. В першу чергу, ми заручилися підтримкою щодо сертифікації нашого аеропорта. Експерти дали свої висновки, що достатньо в хорошому стані знаходиться полотно, оскільки це найбільш дороге, що може бути і затратне, для нашого бюджету – це відновлення цього полотна, і відтак можна сподіватися на певні перспективи щодо задіяння нашого аеропорта в певних проектах».
Для того, щоби аеропорт зміг відновити свою роботу, розповідають учасники виїзної комісії, потрібна невелика сума – це близько 85 тисяч гривень. Тому вирішили фінансування даного питання залишити на обласному рівні. Обговорювали також і проблеми залізниці, зокрема, приміського сполучення.
МИКОЛА СНІТКО, заступник Міністра інфраструктури України, відповідальний за залізничну галузь:
«Ми забезпечим перевезення, але комфорт перевезення пасажирів, на превеликий жаль, сьогодні треба покращувати. Тому ми говоримо: пасажирське – так, достатнє, а приміські – будемо разом. Але. Коли ми говоримо, і я сьогодні буду говорити з губернатором про те, що ми виконуєм перевезення, але компенсаціний механізм не працює. Сьогодні, практично, за перший квартал ні копійки Тернопільською областю не компенсовано збитків за приміські перевезення».
Присутнім на засіданні комітету був також і міський голова Тернополя. Він зазначив, у місті проблем в галузі транспорту також чимало. Проте, каже Сергій Надал, у міської ради є пропозиції, щодо їх вирішення.
СЕРГІЙ НАДАЛ, міський голова Тернополя:
«Тернопіль не просить коштів в державного бюджету – ми даєм пропозиції, як змінити діюче законодавство, яке почне ефективно працювати в рамках децентралізації. Перше – це вирішити питання з компенсацією коштів за проїзд пільговиків. Нам боргують майже 3 мільйони гривень з попереднього року і якщо брати попередні розрахунки, то в межах 10 мільйонів гривень вже борг цього року. При чому перевізники в Тернополі возять дальше всіх пільговиків, а всі витрати по електротранспорту місто бере повністю на себе, ми компенсовуєм ці витрати».
Також міський голова зазначив, введення електронних квитків за проїзд дасть можливість бачити реальну картину для компенсацій пільгових перевезень. Серед іншого, мер запропонував встановити ваги на в’їздах у місто для вантажівок, що дасть змогу частково компенсовувати ремонт дорожнього покриття.
Читайте нас у Telegram, Viber, Facebook та Instagram: головні новини Тернополя та області.